درباره رونالدو

۱۲۶ بازديد


بيوگرافي كريستيانو رونالدو:

چكيده اي از بيوگرافي كريستيانو رونالدو:

نام كامل:  كريستيانو رونالدو دوس سانتوس آويرو

زادروز:  ۵ فوريهٔ ۱۹۸۵

زادگاه: فونچال، ماديرا، پرتغال

قد:  ۱٫۸۵

پست: مهاجم



زندگي شخصي كريستيانو رونالدو:

كريستيانو رونالدو در ۵ فوريه سال ۱۹۸۵ يا همون ۱۶ بهمن سال ۱۳۶۴در بين خانواده اي فقير متولد شد.دركودكي بخاطر علاقه ي شديد به پاتريك كلايورت،با نام كلايورت نام برده مي شد.رونالدو خودش در مورد علاقه اش به فوتبال در كودكي مي گويد به قدري عاشق فوتبال بوده كه اگر توپي رو هم در اختيار نداشته با در هم كردن لنگه جوراب هايش خود رو سرگرم مي كرده.ماريا دوس سانتوس معلم دوران ابتدايي رونالدو در مورد علاقه ي شديد رونالدو به فوتبال مي گويد:«به ياد دارم كريس هر وقت اوقات آزادي پيدا مي كرد به فوتبال مي پرداخت.»

كريستيانو رونالدو دوس سانتوس آويرو كوچك‌ترين فرزند خوزه دينيس آويرو و ماريا دولورس دوس سانتوس آويرو است. رونالدو برادري به‌نام هوگو و دوخواهر به‌نام‌هاي آلما و ليليانا كاتيا دارد. پدرش نام رونالدو را از روي نام رئيس‌جمهور ايالات متحده آمريكا برگرفته است.

جورج هربرت شاعر انگليسي قرن ۱۷ مي گويد فقر گناه نيست. پسر قصه ما هم گناهي نداشت كه با فقر به دنيا آمد حتي گناهي هم نداشت كه به خاطر بيماري قلب تا خداحافظي از فوتبال پيشرفت. اما بي شك براي پسر بچه اي كه با لباس هاي خواهرانش توپ درست مي كرد و فوتبال بازي مي كرد، ستاره نشدن يك گناه بود و كريستيانو رونالدو اين گناه را مرتكب نشد.

پدر رونالدو، به دليل بيماري كبد ناشي از اعتياد به الكل، در سپتامبر ۲۰۰۵ و زماني كه رونالدو ۲۰ سال داشت، درگذشت. رونالدو اعلام كرده كه الكل نمي‌نوشد و خبر روزنامه ديلي ميرر مبني بر مصرف زياد الكل در هنگام بهبودي مصدوميتش در ژوئيه ۲۰۰۸، افترا بوده است.

در اكتبر ۲۰۰۵، يك ماه پس از مرگ پدرش، رونالدو به اتهام تجاوز جنسي به زني در هتلي در لندن بازداشت شد و با قيد وثيقه آزاد شد. رونالدو اين اتهام را تكذيب كرد و در نوامبر ۲۰۰۵، كريستيانو رونالدو در اسكاتلنديارد به دليل «ناكافي بودن مدارك» از اين اتهام تبرئه شد. رونالدو در بيانيه‌اي اعلام كرد: «من هميشه قوياً بر بي‌گناهي‌ام تأكيد داشته‌ام و خوشحالم كه اين ماجرا به پايان رسيد تا بتوانم روي بازي كردن در منچستر يونايتد تمركز كنم.»

رونالدو در ۱۷ ژوئن ۲۰۱۰ پدر شد. پسر رونالدو، كريستانو ناميده شد و خانواده‌اش، نام مستعار كريستيانينو را بر روي او گذاشتند. او در ايالات متحده به دنيا آمده و رونالدو اعلام كرد كه حضانت كامل وي در اختيار اوست. رونالدو هرگز به صورت عمومي هويت مادر پسرش را فاش نكرده است.

رونالدو در سال ۲۰۱۰ رابطه‌اي را با ايرينا شايك آغاز كرد. اين زوج در ژانويه ۲۰۱۵ به رابطهٔ خود پايان دادند. رونالدو در سال ۲۰۱۵ پس از قطع رابطه با ايرينا شايك رابطه‌اي را با لوسيا ويالون مجري و گزارشگر تلويزيوني در اسپانيا آغاز كرد.

كريستيانو رونالدو يك مسيحي كاتوليك است.

او پس از سونامي ۲۰۰۴ در اندونزي و زنده پيدا كردن پسري كه پيراهن تيم ملي پرتغال را بر تن داشت يك خانه براي او خريد. نام اين پسر مارتونيز است و هم اكنون در تيم اسپورتينگ ليسبون بازي مي‌كند.

زندگي فوتبالي كريستيانو رونالدو:

كريستيانو رونالدو فوتبالش را در نوجواني در تيم آندورينها آغاز كرد. بعد از دو سال به ناسيونال پيوست و پس از آن، به باشگاه اسپورتينگ ليسبون ملحق شد. رونالدو در اين تيم، نظر الكس فرگوسن سرمربي وقت منچستر يونايتد را به خود جلب كرد و در سال ۲۰۰۳ با قراردادي به ارزش ۱۳٫۲۴ ميليون پوند (۱۶ ميليون يورو) به منچستر يونايتد پيوست. كريستيانو رونالدو نخستين جامش در منچستر يونايتد را با قهرماني در جام حذفي سال ۲۰۰۴ به دست آورد.

رونالدو تا سال ۲۰۰۹ با منچستري‌ها هم‌بازي بود و چندين بار جام حذفي و ليگ برتر انگلستان را با آنان فتح‌كرد.

رئال مادريد در تابستان سال ۲۰۰۹ با قراردادي ۹۴ ميليون يورويي، با كريس به توافق رسيد و ركورد گران‌قيمت‌ترين فوتباليست جهان را شكست. 

بزرگ‌ترين موفقيت كريستيانو رونالدو در باشگاه مادريدي جديد خود، فتح لا ليگا و همچنين جام باشگاه‌هاي اروپا بوده است. رونالدو در فصل ۱۱–۲۰۱۰، ركورد ۴۰ گل تلمو زارا و ۳۸ گل هوگو سانچز در يك فصل رئال را شكست. كريستيانو رونالدو با به‌ثمر رساندن ۵۱ گل در يك فصل، ركورد تاريخ باشگاه كه دست فرانس پوشكاش با ۴۹ گل بوده‌است را شكست. كريستيانو رونالدو برترين گلزن تاريخ رئال مادريد در لاليگا است. رونالدو همچنين اولين بازيكن در تاريخ لاليگاست كه در زمين حريف موفق به زدن ۵ گل شده است. كريستيانو رونالدو پس از ليونل مسي دومين گلزن برتر تاريخ لاليگا است. همچنين ركورددار گلزني در تاريخ رئال مادريد است. رونالدو با ثبت ۳۶ هت تريك، به همراه مسي ركوردار هت تريك لاليگا نيز هست. همچنين با زدن ۱۰۵ گل در ليگ قهرمانان اروپا ركورددار گل زده است.

كريستيانو رونالدو در فصل ۲۰۱۴–۲۰۱۵ ليگ قهرمانان اروپا با دو گلي كه در مرحله يك هشتم نهايي رقابت‌ها در بازي برگشت در مقابل شالكه به ثمر رساند، ركورد رائول و ليونل مسي را شكست و با ۷۸ گل ركورددار گل تمام رقابت‌هاي اروپايي شد. همچنين با اين دو گل با ۷۵ گل زده مشتركاً به همراه ليونل مسي ركورددار گل ليگ قهرمانان اروپا شد.

رونالدو در سال ۲۰۰۳ به تيم ملي پرتغال راه‌يافت و در سال ۲۰۱۰، كاپيتاني تيم ملي‌اش را بر عهده گرفت. كريستيانو رونالدو ۱۳۷ بازي در تيم ملي پرتغال بازي كرده و ۷۰ گل به‌ثمر رسانده‌است. موفق‌ترين سال‌هاي حضور رونالدو در تيم ملي، سال‌هاي ۲۰۰۴، ۲۰۰۶ و۲۰۱۶ بوده‌است كه در جام ملت‌هاي اروپا ۲۰۰۴ نايب قهرمان و جام جهاني فوتبال ۲۰۰۶ آلمان چهارم شده‌است. كريستيانو رونالدو همچنين در سال ۲۰۱۶ در جام ملتهاي اروپا در فرانسه توانست بعنوان قهرماني با تيم پرتغال دست پيدا كند.

كريس رونالدو در سن ۲۳ سالگي اولين توپ طلاي خود را دريافت كرد و در سال هاي ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ دومين و سومين توپ طلاي خود را كسب كرد. رونالدو در سن ۲۸ سالگي ۴۰۰ گل خودش در رده ي حرفه اي را به ثمر رساند. رونالدو اولين پرتغالي است كه سه توپ طلا برده است و اولين بازيكني است كه ۴ كفش طلا اروپا را در كارنامه دارد. در ۱۰۰امين سالگرد فدراسيون فوتبال پرتغال ، رونالدو به عنوان بهترين بازيكن تاريخ فوتبال پرتغال معرفي شد، همچنين رونالدو به همراه منچستريونايتد و رئال مادريد ۱۶ جام كسب كرده است. 

رونالدو آميزه‌اي از سرعت، قدرت بدني، شوت‌هاي پر قدرت، تكنيك و حركات نمايشي است، كريستيانو رونالدو يكي از سريعترين بازيكنان جهان و ركوردار بلندترين پرش در بين فوتباليست‌هاي جهان است. رونالدو اكنون داراي ۴ توپ طلا نيز مي‌باشد. رونالدو همچنين در مصاحبه‌اي كه با فاكس اسپورت آرزانتين داشت فاش كرد كه از سن يازده سالگي به اين نتيجه رسيده كه يك سروگردن از ديگران بالاتر است و در آن زمان شك نداشته كه با بازيكنان هم رده اش متقاوت است و تا كنون بر اين اعتقاد مانده است.

حضور كريستيانو رونالدو در اسپورتينگ ليسبون(۲۰۰۲-۲۰۰۳):

كريستيانو رونالدو در تيم اسپورتينگ ليسبون

رونالدو به تنها بازيكن تاريخ باشگاه تبديل شد كه در تيم هاي زير ۱۶ سال ، زير ۱۷ سال ، تيم ب و تيم اصلي در يك فصل بازي كرده است. در ۷ اكتبر ۲۰۰۲ در اولين بازي اش براي اسپورتينگ دو گل زد. رونالدو در همان سال در يورو زير ۱۷ سال شركت كرد. سال ۲۰۰۰ اتفاقي برگ تازه از زندگي كريستيانو رونالدو رقم خود، در سن ۱۵ سالگي بيماري تپش قلب در رونالدو تشخصيص داده شد و مجبور شد به بيمارستان برود و عمل ليزر انجام دهد. اين بيماري ممكن بود رونالدو را براي هميشه از فوتبال دور كند. اما رونالدو صبح وارد بيمارستان شد و در آخر شب بعد از عمل از بيمارستان خارج شد و بعد از چند روز به تمرينات بازگشت.

كريستيانو رونالدو در منچستر يونايتد(۲۰۰۳-۲۰۰۹):

رونالدو در فصل ۲۰۰۳/۰۴ با مبلغ ۱۲ ميليون پوند به باشگاه فوتبال منچستر يونايتد پيوست. كريستيانو رونالدو نخستين فوتباليست پرتغالي اين باشگاه بود.

در نوامبر و دسامبر ۲۰۰۶، رونالدو به عنوان بازيكن برتر ماه ليگ انگلستان برگزيده شد. كريستيانو رونالدو پس از دنيس بركمپ و رابي فاولر سومين بازيكن تاريخ ليگ انگلستان است كه طي دو ماه متوالي به عنوان بازيكن برتر برگزيده شده است. 

كريستيانو رونالدو با به ثمر رساندن ۳۳ گل در اين فصل(۲۰۰۷-۰۸)، ركورد جورج بست با ۳۲ گل را شكست. در پايان فصل، كريستيانو رونالدو كفش طلاي اروپا را به دست آورد و با هشت امتياز بيشتر نسبت به دنيل گويزا، بر جايگاه نخست ايستاد.

حضور كريستيانو رونالدو در رئال مادريد(۲۰۰۹):

در ۲۶ ژوئن ۲۰۰۹، باشگاه فوتبال رئال مادريد تأييد كرد كه رونالدو در ۱ ژوئيه به اين باشگاه خواهد پيوست. رونالدو شش سال با اين باشگاه قرارداد امضا كرده است. اين باشگاه هر فصل ۱۳ ميليون يورو و در مجموع شش سال، ۹۴ ميليون يورو به رونالدو پرداخت خواهد كرد و قيمت خروج كريستيانو رونالدو از رئال ۱ ميليارد يورو تعيين شده كه يك ركورد است. طي مراسم استقبال از كريستيانو رونالدو در ۶ ژوئيه، ۸۰ هزار نفر به ورزشگاه سانتياگو برنابئو آمدند كه اين تعداد استقبال كننده نيز يك ركورد به شمار مي رفت. اين تعداد استقبال كننده، ركورد ورود ديگو آرماندو مارادونا به باشگاه فوتبال ناپولي را شكست. پيش از اين، ركورد استقبال كنندگان مادريدي دست خاوير ساويولا بوده است. رونالدو در بدو ورود به باشگاه رئال شماره ۹ را بر تن مي كرد.

كريستيانو رونالدو در تيم ملي:

كريستيانو رونالدو كارش را از تيم ملي زير ۱۵ سال و در سال ۲۰۰۱ آغاز كرد. كريستيانو رونالدو ۳۴ بازي براي اين تيم انجام داد و ۱۸ گل به ثمر رساند. رونالدو در تيم هاي ملي زير ۱۷ سال ، زير ۲۰ سال و زير ۲۱ سال و تيم ملي المپيك به ميدان رفت و در هركدام موفق به گلزني شد. كريستيانو رونالدو همچنين اولين بازي ملي اش را در ۲۰ آگوست ۲۰۰۳ و در برد ۱ بر ۰ در مقابل قراقستان انجام داد.

جام ملت‌هاي اروپا  ۲۰۰۴ :

رونالدو در جام ملت‌هاي اروپا ۲۰۰۴،[۱۴۶] نخستين گل ملي خود را در مرحلهٔ گروهي مقابل يونان به‌ثمر رساند و پرتغال بازي را ۱–۲ از يونان باخت.

بازي كريستيانو رونالدو در جام جهاني ۲۰۰۶ :

رونالدو در مقدماتي جام جهاني فوتبال، دومين گلزن برتر اروپا با به‌ثمر رساندن هفت‌گل بوده‌است. كريستيانو رونالدو نخستين گل خود در جام جهاني فوتبال را در جام جهاني ۲۰۰۶ آلمان مقابل تيم ملي فوتبال ايران در يك ضربهٔ پنالتي به‌ثمر رساند.

پرتغال در نيمه‌نهايي جام جهاني ۲۰۰۶، از تيم ملي فوتبال فرانسه شكست‌خورد

كريستيانو رونالدو در جام ملت‌هاي اروپا ۲۰۰۸ :

رونالدو هشت گل براي پرتغال در مقدماتي جام ملت‌هاي اروپا ۲۰۰۸ به‌ثمر رساند و در پشت فوتباليست لهستاني، اوزيبيوس اسمولارك جاي‌گرفت؛ اما در مسابقات جام ملت‌هاي اروپا ۲۰۰۸، فقط ۱ گل مقابل تيم ملي فوتبال آلمان در يك‌چهارم نهايي به‌ثمر رساند.هنگامي كه كارلوس كيروش به‌عنوان سرمربي جديد پرتغال در ژوئيه ۲۰۰۸ برگزيده‌شد، رونالدو را به‌عنوان كاپيتان تيم ملي پرتغال منصوب كرد.

بازي كريستيانو رونالدو در مسابقات جام جهاني ۲۰۱۰

در ۱۵ ژوئن ۲۰۱۰، پرتغال در افتتاحيهٔ جام جهاني، مقابل ساحل عاج بازي كرد و با انجام يك خطا بر روي گاي دمل، از داور كارت زرد گرفت. روز بعد، پرتغال با فيفا تماس‌گرفت و درخواست‌كرد كه كارت زرد رونالدو را ببخشد؛ اما درخواست پرتغال توسط فيفا ردشد.

رونالدو در هرسه بازي پرتغال در گروه G جام جهاني، به‌عنوان بهترين بازيكن ميدان برگزيده‌شد.

سرانجام، پرتغال توسط اسپانيا در مرحلهٔ يك‌هشتم نهايي حذف‌شد.

كريستيانو رونالدو در جام ملت‌هاي اروپا ۲۰۱۲ :

رونالدو هفت گل براي پرتغال در مرحله مقدماتي جام ملت‌هاي اروپا ۲۰۱۲ به‌ثمر رساند؛ از جمله، دو گل مقابل بوسني و هرزگوين در مرحلهٔ پلي‌آف به‌ثمر رساند. در قرعه‌كشي جام ملت‌هاي اروپا، پرتغال به‌همراه هلند، دانمارك و آلمان در گروه B موصوف به گروه مرگ قرارگرفت.

پس از شكست مجدد پرتغال مقابل آلمان، رونالدو مورد انتقاد قرارگرفت و بر اثر نااميدي و اشتباهات خود در بازي و پياده‌روي در زمين، پس از پايان مسابقه، بدون تشكر از هم‌تيمي‌هاي خود به اتاق‌هاي پرتغال رفت.

در طول مسابقهٔ پرتغال و دانمارك، هرگاه توپ به‌پاي رونالدو مي‌رسيد، طرفداران دانمارك شعار مي‌دادند و نام ليونل مسي را تكرار مي‌كردند. كريستيانو رونالدو دو فرصت عالي و يك فرصت معمولي را از دست داد و نااميد شد.

كريستيانو رونالدو در جام ملت‌هاي اروپا ۲۰۱۶ :

در جام ملت‌هاي اروپا ۲۰۱۶ تيم پرتغال موفق شد با غلبه بر فرانسه و با تك گلي كه ادر در دقيقه ۱۰۸ در وقت اضافي به ثمر رساند به قهرماني اين سري رقابت‌ها دست يابد. اين در حالي بود كه رونالدو در نيمه اول بازي مصدوم شد و چون قادر به ادامه بازي نبود، در دقيقه ۲۵ بازي تعويض شد.

كريستيانو رونالدو در اين مسابقات موفق به ثمر رساندن سه گل شد. رونالدو هم چنين با سه پاس گل بهترين پاسور اين مسابقات شد.

كريستيانو رونالدو به عنوان هشتمين بازيكن برتر اين مسابقات انتخاب شد.

كريستيانو رونالدو در جام جهاني ۲۰۱۸ روسيه :

در جام جهاني ۲۰۱۸ روسيه، تيم ملي فوتبال پرتغال به همراه رونالدو در مرحله گروهي با تيم‌هاي ملي اسپانيا، ايران و مراكش هم‌گروه شد. رونالدو توانست در بازي نخست مقابل اسپانيا هت تريك كند و پس از پشت سر گذاشتن ركورد فرانس پوشكاش مجارستاني، به ركورد دومين بازيكن گلزن ملي جهان پس از علي دايي (۱۰۹ گل) تبديل شود. در بازي دوم مرحلۀ گروهي، پرتغال توانست با تك گل رونالدو مراكش را شكست دهد.

در بازي سوم، تيم پرتغال مقابل تيم ملي فوتبال ايران صف آرايي كرد، لحظۀ اوج اين ديدار مهار پنالتي باد آوردۀ كريستيانو رونالدو توسط عليرضا بيرانوند دروازبان تيم ايران بود كه پس از بازبيني VAR نصيب بازيكنان پرتغال شده بود. همچنين به اذعان برخي كارشناسان، رونالدو به دليل خطاي عمد غيرورزشي و كوبيدن آرنج از پشت به بازيكن تيم ايران مرتضي پورعلي‌گنجي مستحق دريافت كارت قرمز از داور پاراگوئه‌اي بازي انريكه كاسرس بود كه پس از بازبيني VAR داور نهايتاً بر خلاف قوانين به نشان دادن كارت زرد به رونالدو اكتفا كرد. بازي نيز نهايتاً با پنالتي منجر به گل تيم ايران كه توسط كريم انصاري‌فرد زده شد با نتيجۀ مساوي ۱-۱ به پايان رسيد و رونالدو در زدن گل به تيم ايران ناكام ماند و صدر جدول گلزنان را در مرحلۀ گروهي از دست داد.  

تيم ملي پرتغال در مرحله يك هشتم نهايي جام جهاني ۲۰۱۸ روسيه با نتيجه دو بر يك برابر اروگوئه شكست خورد و رونالدو و يارانش وداع زودهنگامي با جام بيست و يكم داشتند.

 


«كريستيانو رونالدو» به يوونتوس پيوست

 سرانجام شايعات به واقعيت پيوست و كريستيانو رونالدو فوق ستاره پرتغالي رسما از رئال مادريد به يونتوس پيوست.

 

رونالدو با مبلغي به ارزش ۱۰۵ ميليون يورو به بانوي پير ايتاليا ملحق شد.

بر اين اساس قرارداد رونالدو با بانوي پير ايتاليا ۴ ساله خواهد بود و سالي ۳۰ ميليون يورو دستمزد خواهد گرفت.

باشگاه رئال مادريد خبر از درخواست رسمي كريس براي جدايي داد و بر اين اساس اين باشگاه هم به اين درخواست رضايت داده است.

در اين ۹ سال رونالدو در ۴۳۸ بازي ۴۵۰ گل براي رئال به ثمر رساند تا برترين گلزن رئال مادريد لقب بگيرد.

بيانيه رونالدو پس از جدايي از رئال مادريد

رونالدو گفت:  درخواست جداي‌ام را از باشگاه اعلام كردم، احساس مي‌كنم به يك چالش جديد نياز داشتم. از هواداران، رئيس باشگاه و همه اعضاي باشگاه ممنونم و ۹ سال شگفت انگيز را با هم داشتيم.

هم تيمي‌هاي فوق العاده‌اي در زمين و خارج از زمين داشتم. هواداران هميشه احساس گرماي خود را به من انتقال دادند.

من در كنار آن‌ها ۳ ليگ قهرمانان اروپاي پياپي را فتح كردم و در ۵ سال، ۴ بار قهرمان اروپا شديم و در كنار آن‌ها از نظر فردي، توانستم ۴ توپ طلا و ۳ كفش طلا بدست آورم.

در اين ۹ سال مقابل بازيكنان بزرگي بازي كردم، به آن‌ها احترام مي‌گذارم و از آن‌ها تشكر مي‌كنم.

رئال‌مادريد قلب من و خانواده‌ام را تسخير كرد و هميشه سانتياگو برنابئو را خانه خود خواهم دانست. همان‌طور كه ۹ سال پيش آن را گفته بودم. 

افتخارات كريستيانو رونالدو

افتخارات باشگاهي كريستيانو رونالدو:

منچستر يونايتد

جايزه براوو ۲۰۰۴

ليگ برتر فوتبال انگلستان: ۰۷–۲۰۰۶، ۰۸–۲۰۰۷، ۰۹–۲۰۰۸

جام حذفي فوتبال انگلستان: ۰۴–۲۰۰۳؛ نايب قهرماني: ۰۵–۲۰۰۴، ۰۷–۲۰۰۶

كارلينگ كاپ: ۰۶–۲۰۰۵، ۰۹–۲۰۰۸

جام خيريه انگلستان: ۲۰۰۷

ليگ قهرمانان اروپا: ۰۸–۲۰۰۷؛ نايب قهرماني: ۰۹–۲۰۰۸

نايب قهرماني سوپرجام اروپا: ۲۰۰۸

جام باشگاه‌هاي فوتبال جهان: ۲۰۰۸

رئال مادريد

لا ليگا: ۱۲–۲۰۱۱، ۱۷–۲۰۱۶

كوپا دل ري: ۱۱–۲۰۱۰، ۱۴–۲۰۱۳؛ نايب قهرماني: ۱۳–۲۰۱۲

سوپركوپا د اسپانيا: ۲۰۱۲؛ نايب قهرماني: ۲۰۱۱، ۲۰۱۴

ليگ قهرمانان اروپا: ۱۴–۲۰۱۳، ۲۰۱۵–۲۰۱۶، ۱۷–۲۰۱۶

سوپرجام اروپا: ۲۰۱۴، ۲۰۱۶

جام باشگاه‌هاي فوتبال جهان: ۲۰۱۴، ۲۰۱۶

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.