چند راهكار ساده و طبيعي براي رفع پف زير چشم ها

۱۳۰ بازديد

پف زير چشم اگر به دليل انباشت مايعات باشد، مي تواند در نتيجه ي عوامل مختلفي مثل نامناسب بودن رژيم غذايي،گريه كردن، كمبود خواب به وجود آمده باشد. اگر چشم ها را پنجره ي روح انسان بدانيم، به اين ترتيب روح بعضي آدم ها پف كرده، تيره، خسته و چروك خورده به نظر مي رسد! با چند راهكار ساده براي رفع پف زير چشم ها همراه باشيد.
۱- قطره چشمگاهي يك واكنش آلرژيك باعث پف زير چشم ها مي شود. اگر فكر مي كنيد كه دليل پف زير چشم هايتان اين است مي توانيد از قطره هاي چشم بدون نسخه و آنتي هيستامين ها براي رفع آن استفاده كنيد.
۲- تغيير رژيم غذايي از سبزيجات خوش رنگ و لعابي مثل كلم كيل، خيار، هويج و گوجه فرنگي براي سم زدايي بدن و دفع نفخ و سموم ناخواسته استفاده كنيد. مواد غذايي حاوي پتاسيم مثل موز و كلم بروكلي مصرف كنيد تا مايعات اضافه ي بدن تان از بين برود. علاوه بر اين به خاطر داشته باشيد كه در طول روز يك بطري آب همراه داشته باشيد 
۳- قاشق سرددو قاشق را در طول روز در فريزر قرار دهيد و هنگام شب آن ها را روي چشم هاي خود بگذاريد. سرماي قاشق ها چشم ها را خنك مي كند و پف آن ها را از بين مي برد.
۴- سفيده تخم مرغبا استفاده از سفيده تخم مرغ مي توانيد پف زير چشم هايتان را از بين ببريد. سفيده ي تخم مرغ را آنقدر هم بزنيد تا نسبتاً سفت شود، سپس به وسيله ي يك برس نرم آن را با احتياط زير چشم هايتان بماليد. ۵ تا ۱۰ دقيقه صبر كنيد و سپس صورت خود را با آب گرم بشوييد.
۵- خيار خيار تا حدي قابض است و حاوي آنتي اكسيدان ها و فلاونوئيد است، به همين دليل التهاب را كاهش مي دهد. اگر خيار را به صورت سرد استفاده كنيد، تأثير آن بيشتر خواهد بود. براي استفاده از خيار كافي است دو برش از آن را به مدت ۲۵ دقيقه روي چشم هاي خود قرار دهيد.
۶- كمپرس سردكمپرس سرد گردش خون در ناحيه ي چشم ها را محدود مي كند، مسأله اي كه باعث كاهش التهاب و ورم مي شود.
۷- چاي كيسه ايدو عدد چاي كيسه اي را ابتدا به مدت يك دقيقه درون آب داغ قرار دهيد، سپس آن ها را از آب خارج كنيد و اجازه دهيد خنك شوند. چاي هاي كيسه اي را به مدت ۵ تا ۱۰ دقيقه روي چشم هاي خود قرار دهيد. آنتي اكسيدان ها، ماده ي تيانين و كافئين موجود در چاي به انقباض عروق خوني و فروكش كردن پف پوست كمك مي كند.
۸- تغيير حالت خوابيدنبراي كاهش پف زير چشم هايتان مي توانيد شب ها در هنگام خواب سر خود را بالاتر از بدن تان قرار دهيد. براي اين كار، بالش هاي خود را روي هم بچينيد و مطمئن شويد سرتان بالاترين نقطه بدن تان قرار گرفته باشد.
۹- زردچوبهبا كمي آب و زردچوبه، مقداري خمير زردچوبه درست كنيد و آن را زير چشم هايتان بماليد. خواص ضد التهابي طبيعي اين ماده ي غذايي به از بين رفتن پف زير چشم ها كمك مي كند.
۱۰- آلوئه وراآلوئه ورا فقط به درمان آفتاب سوختگي كمك نمي كند. اين گياه حاوي آنتي اكسيدان مؤثري به نام ويتامين E و بسيار مرطوب كننده بوده و به طور طبيعي از خواص ضد قارچ، ضد باكتري و التيام بخش براي پوست برخوردار است.  پيش از ماليدن ژل آلوئه ورا به زير چشم ها، آن را در فريزر بگذاريد تا سرد شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.